2.2: Aantrekkelijke stad
Inleiding
In dit deelprogramma bundelen we ons beleid voor het versterken van de economische en toeristische betekenis van de stad. We willen een aantrekkelijke en gastvrije stad zijn die bezoekers, toeristen, talenten, kenniswerkers en nieuwe bedrijvigheid trekt en bestaande aan zich bindt. We richten ons daarbij op de ontwikkeling en organisatie van winkels, horeca en vermaak in de binnenstad en daarbuiten en het versterken van de toerisme-sector.
In onderstaande grafiek zijn lasten en baten verantwoord op kostencategorieën
Baten op de kostencategorie
Lasten op de kostencategorie
Met de volgende indicatoren wordt de werking van ons beleid in dit deelprogramma gemeten. Als er geen gegevens beschikbaar zijn/of één maal per twee jaar gemeten worden staat er een streepje.
Effectindicator(en) | Behaald | Behaald | Beoogd | Beoogd | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Aantal binnenstadbezoekers (in miljoenen) | 23-25 | - | - | > 2016 | ||
Bezoekerswaardering binnenstad | 6,8 | 6,9 | > 6,8 | > 6,9 | ||
Aantal toeristische overnachtingen | 436.550 | 479.350 | > 2015 | > 2016 | ||
Hoeveelheid leegstaand winkelvloeroppervlak | - | 11,3% | 8,5% | < 2016 |